Pobierz darmowy fragment!

Dlaczego motyle nie mają kompleksów?

Materiał w pełni aktywizuje uczniów i zachęca ich do twórczego działania. Uczniowie rozmawiają, współpracują, działają, a przy tym poznają refleksyjne treści  Jestem przekonana, że uczenie przez działanie może przynieść prawdziwe owoce. Materiał stanowi zaproszenie do zatrzymania się na ważnych zagadnieniach, który może być codziennym rytuałem. Materiał jest stworzony z wykorzystaniem mojej autorskiej metody, tzw. METODA MAPY.

Nazwa pochodzi stąd, że każdy pracujący z materiałem otrzymuje coś na wzór mapy, czyli drogowskazu wedle którego podąża w określonym kierunku. Mapa właśnie temu służy, że dzięki niej możemy podążać i przy jej dobrym użyciu mamy możliwość dojść do celu. Podobnie jest w pracy z tym materiałem. Podążanie za wskazówkami może w jakimś stopniu wyczerpać temat, a dzięki temu stanie się on zrozumiały i bliski. Proces w którym odbywa się praca wyobrażam sobie jako coś, co jest oswajane i poznawane w różnym stopniu. W tym module rola prowadzącego jest trochę inna. Można pomagać, towarzyszyć, obserwować i działać w zależności od potrzeb grupy, która wykonuje określone działania i aktywności.

W odróżnieniu od scenariusza każdy ma tutaj przestrzeń do działania. Jest możliwość zarówno pracy w grupie, pojedynczo jak i w grupie klasowej. To daje możliwość pracy i wkładu dla każdego. Uczeń jest pochylony nad materiałem, wedle którego podąża, aktywnie działa, zgłębia i wysnuwa refleksje. Praca w takim wymiarze pozwala na odkrycie i wykorzystanie zasobów każdej osoby. Uczestnicy nie tylko odbierają treść, ale aktywnie ją tworzą oraz współtworzą. Rola prowadzącego jest odrobinę odmienna od klasycznej. Tym razem to nie on tworzy zajęcia, a zajęcia tworzą się przez uczniów. Jednakże jego rola jest również kluczowa, gdyż musi dopasować swoje działania w zależności od potrzeb i oczekiwań grupy. Moderuje na bieżąco aktywności. Całość aktywności odnosi się do symbolicznej roli motyla.

Materiał składa się z następujących części:

-aktywności podzielone tematyczne

-wskazówki do pracy z materiałem

 

 

 

Ilość stron: 39

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Dlaczego motyle nie mają kompleksów?- materiał aktywizujący dla dzieci w wieku 11+”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *