Miesiąc wrzesień niesie wyzwanie w postaci wzajemnego poznania się, organizacji pracy i ustalenia ważnych kwestii. Inaczej będzie wyglądał proces poznania prowadzącego z grupą, a jeszcze inaczej z jednym dzieckiem. Jednakże w każdej sytuacji najważniejsza jest relacja.
Dziecko dobrze czuje się w towarzystwie osoby, gdy jest szanowane, słyszane i rozumiane. Jak każda relacja, tak i ta ma swoje wyzwania. Warto korzystać z różnych narzędzi, które mogą pomóc usprawnić tworzenie jej.
Pierwsze zajęcia to wzajemne poznanie. Dziecko poznaje nauczyciela, a nauczyciel dziecko. To jest okazja, aby przyjrzeć się wspólnym potrzebom, zobaczyć możliwości. Takie pierwsze spotkanie z dzieckiem może bardzo dużo zostawić informacji. Warto zbadać chociażby takie aspekty:
-Czy dziecko koncentruje się na czynności? Jak zachowuje się, gdy siedzi i musi skupić się na danym zadaniu?
-Czy dziecko chętnie rozmawia, opowiada o sobie? Jak wygląda Wasza rozmowa?
-Czy dziecko lubi rysować, pisać, grać w gry planszowe? Co lubi robić?
-Czy dziecko jest zaciekawione, ma motywację do pracy? Czy jest chętne do współpracy?
Taka pierwsza obserwacja pomoże stworzyć ogólny profil dziecka i dopasować aktywności do jego możliwości. Pomoże to na zaplanowanie kolejnych zajęć.
Natomiast warto stworzyć przestrzeń, aby dziecko mogło opowiedzieć o sobie. Można skorzystać z różnych gier, ale też wykorzystać moją propozycję. Instrukcja i załączniki do pobrania w plikach.
0 komentarzy dla “Pierwsze zajęcia, czyli stawiamy wspólne kroki”